La empresa pública patrocina a la cantante, condenada por blanquéu de capitales, mentes-y da una atención mínima a los artistes asturianos
El 22 de payares, la cantante Isabel Pantoja va dar un conciertu n’Uviéu. A pesar de que l’artista ta condenada por blanquéu de capitales y tien que pagar una multa de más d’un millón d’euros, el conciertu cuenta cola collaboración del mesmu Conceyu d’Uviéu y, lo que ye peor, col patrociniu de RTPA, la televisión pública de tolos asturianos. Asina, los fondos públicos de RTPA van valir pa publicitar a la cantante más famosa d’España, acusada de cometer delitos de llaváu de dineru y fraude a la Facienda Pública. La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) entiende esti patrociniu como un insultu a los televidentes de la emisora, a la xente que trabaya pola cultura asturiana y a tola ciudadanía asturiana en xeneral.
Como vien denunciando la XDLA de magar la RTPA empezó a emitir, allá pel 2005, el modelu de programación de la radio y la televisión pública rescampla pola marxinación de la llingua y la cultura asturiana. Sicasí, como demuestren les audiencies, los programes apegaos al territoriu y a la identidá asturiana son los que más audiencia tienen. Ye más, a pesar de que RTPA tien que cumplir por llei una función de promoción de la cultura asturiana, la presencia de la música asturiana nes emisores públiques ye cuasi inexistente. Too esto choca col patrociniu al conciertu d’Isabel Pantoja, fórmula que nun usó RTPA con nengún artista asturianu.
La XDLA fai un llamáu a la industria cultural d'esti país pa que denuncie y actúe contra esta tomadura de pelo, que paez que mete de capitón a TPA nel modelu de Canal 9. Nun fai falta recordar cómo acabó esta canal. Y ye que nun se nos pue presentar como dalgo normal que la televisión pública collabore con una artista que representa lo más rancio de la música española y que podría tar a puntu d’entrar na cárcel, mentes dexa de llau les muestres más importantes, nueves y actives de la cultura asturiana.