xunta xeneral

La XDLA na comparecencia de los Presupuestos del 2024 na Xunta Xeneral

Avi
12

Puedes lleer la intervención de la XDLA na Xunta Xeneral clicando nesta noticia.

Posted By xdla lleer más

La XDLA llama a los diputaos y diputaes escoyíos esti domingu a trabayar dende'l primer día pa llograr la mayoría pa reformar l'Estatutu

Mayu
25

Nun se pue consentir qu'una minoría sía quien a imponer a a tola población, la so idea d’una Asturies menos llibre, menos plural, menos tolerante y más atrasada

Posted By xdla lleer más

Oficialidá, una reforma necesaria y urxente

Mar
20

Énte la sentencia del Tribunal Constitucional a favor del usu de la llingua asturiana na Xunta Xeneral y en contra del recursu presentáu pola ultraderecha, la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana felicita a los grupos parllamentarios que sacaron alantre el nuevu reglamentu. Lo qu’hasta agora yera namás una concesión, agora yá ye un derechu consolidáu.

Posted By xdla lleer más

CONCENTRACIÓN: L'ASTURIANU, LLINGUA OFICIAL.

Set
28

L’ASTURIANU, LLINGUA OFICIAL, ¡AGORA!

Concentración. Esti vienres 2 d’ochobre, a les 19:00 hores. Na cai Suárez de la Riva d’Uviéu.

Posted By xdla lleer más

La XDLA avisa de la maniobra de la estrema derecha pa torgar l’usu normal del asturianu na Xunta Xeneral

Set
27

Esti llunes 28 de setiembre va llevase a consideración na Xunta Xeneral una agresión nueva de la estrema derecha contra’l derechu al usu de la llingua asturiana.

Posted By xdla lleer más

Nun pue haber polítiques nueves ensin polítiques llingüístiques nueves

Xnt
08
XX

Estos díes tamos viendo cómo los cambios nos Gobiernos de dellos territorios del Estáu tán xenerando cambios en tolo que tien que ver cola normalización de los sos idiomes. Asina, nel País Valencianu la política llingüística ta visibilizándose como ún de los exes vertebradores del cambiu políticu y de la visión nueva sobre'l futuru d'esa tierra, mentes que n'Aragón va existir pela primer vez na historia una Dirección Xeneral de Política Llingüística, xestionada amás pol ala más aragonesista del Gobiernu autonómicu. El mesmu camín de meyora na visibilidá y usu del idioma propiu parez que van siguir Navarra y conceyos tan importantes del Estáu como A Coruña, Pamplona o Valencia. Sicasí, nel llau contrariu ta Asturies, un territoriu trillingüe onde los idiomes propios parez que nun tán xugando nengún papel nes negociaciones pa formar un Gobiernu nuevu. Y ye que cada día vemos a los nuestros representantes falar de tiempos nuevos, de polítiques nueves, de buscar consensos, de midíes sociales, etc., mentes dexen de llau un patrimoniu cultural y fonte de derechos tan importante como ye la llingua propia de los asturianos.

Posted By xdla lleer más

Pa garantizar toles opciones na enseñanza: OFICIALIDÁ

Xun
27
sosxx

La oficialidá ye un marcu que garantiza’l derechu d’asturianos y asturianes a conocer y usar la so llingua, y tamién el deber como comunidá cultural de caltener la riqueza inmaterial que supón una llingua propia.

Posted By xdla lleer más

La XDLA critica que les comparecencies sobre la reforma de la Llei de RTPA dexen de llau la cultura asturiana

Xin
30
Xunta Xeneral
Nel 2002, na tramitación de la llei vixente, participaron entidaes sociales y instituciones como l’Academia de la Llingua pa dar la so opinión sobre’l papel de los medios públicos na normalización del idioma
Posted By xdla lleer más

Entrégase l'Informe RTPA 2013 a los grupos de la Xunta Xeneral

Mayu
15

A lo llargo de la mañana d'ayer, militantes de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana entregaron na Xunta Xeneral una copia del Informe sobre l'usu del asturianu en RTPA 2013 a los 5 grupos políticos ellí representaos.

Míralu equí:

http://issuu.com/exunta/docs/informe_rtpa_2013_xunta/1

Posted By xdla lleer más

La XDLA critica duramente'l discursu de Javier Fernández nel Debate d'Orientación Política

Och
10

Esti martes 9 d'ochobre, Javier Fernández, presidente d'Asturies, intervenía na Xunta Xeneral nel Debate d'Orientación Política del 2012 y facía un repasu a les llinies d'actuación del Gobiernu pa los próximos meses.

Posted By xdla lleer más
Subscribe to RSS - xunta xeneral